Innowacyjny proces koloryzacji pasów Dura-Belt
Barwienie przewodów poliuretanowych, z których powstają pasy napędowe, odbywa się zwykle w procesie ciągnienia przewodu, poprzez dodanie do materiału barwnika. W procesie tym, zwanym „extruded color” barwnik przesuwa (przemieszcza) niektóre cząsteczki uretanu, co osłabia przewód i obniża jego wytrzymałość. Małe ilości przezroczystego barwnika mają niewielki wpływ na żywotność pasa, ale duża ilość barwnika nieprzezroczystego ma już wpływ znaczący. Im większa ilość barwnika tym krótsze żywotność pasa.
W 1993 roku, naukowcy z firmy Dura-Belt, opracowali własny, zastrzeżony proces barwienia pasów zwany „Retro-color”. W procesie tym barwnik nie wypiera cząsteczek uretanu, a umiejscawia się między molekułami. Technologia „Retro-color” powoduje, że barwnik nie zciera się z powierzchni pasa, gdyż dogłębnie przezeń przenika. Niemniej jednak ilość cząsteczek uretanu pozostaje niezmienna, dlatego wytrzymałość pasa pozostaje na tym samym poziomie.
Niektóre kolory barwników mają lepsze właściwości barwiące. Większość barwników jest przezroczysta, z wyjątkiem czarnego. Najładniej przedstawiają się kolory: czerwony, niebieski, zielony, fioletowy, czarny i złoty. Jednak nie polecamy koloru żółtego i pomarańczowego ponieważ po procesie barwienai pas ma kolor słomkowy.
Jest również możliwe by pas został zabarwiony na więcej niż jeden kolor: np.: czerwony, bezbarwny i niebieski. Użycie naprzemiennych kolorów ma praktyczny powód – z daleka widać pracę pasa.
Technologia „retro-color” jest relatywnie tańsza od „extruded color” ponieważ barwienie profilu w technologii „extruded color” wymaga często barwienia minimalnych ilości np.: 1500 m do 15.000 m, a proces dostawy może potrwać kilka tygodni. Z kolei używając naszej technologii „retro-color” możemy zabarwić pojedynczy pas w kilka minut. Wadą technologii barwienia „retro-color” jest barwienie dużej ilości pasów oraz fakt iż pasy barwione nie są dopuszczone do stosowania w przemyśle spożywczym.