Biuro w Polsce, +48 512 077 201
Centrala (Stany Zjednoczone), +1 614 777 0295
Dura-Belt, Inc.
Dura-Belt Urethane Belting

Pasy do przenośników rolkowych napędzanych wałem napędowym

Standardowe pasy 83A do przenośników napędzanych wałem


Pasy HT (High Tension) 85A - niebieskie pasy wysokiego naprężenia


Pasy HEHT 88A - elastyczne pasy wysokiego naprężenia na niebieskiej szpulce przyspieszającej oraz na czerwonej szpulce szybkozłącznej


Pasy Super Red 90A


Pasy Rough Green 88A – szorstkie, zielone pasy


Pasy wykonane są ze 100% czystego poliuretanu, materiału nigdy powtórenie nie przetwarzanego. Czystość poliuretanu ma wpływ na jego cenę, jednak z drugiej strony, jest on znacznie bardziej wytrzymały i silny.

Standardowe pasy napędowe do przenośników napędzanych wałem (w kolorze pomarańczowym lub bezbarwne), twardość 83A: 

Wykonane z poliuretanu Cyclothane-A lub Cyclothane-E. Standardowe średnice: 3.2mm (1/8"), 4mm (5/32"), 4.8mm (3/16"), 5.3mm (.210") , 6mm, 6.3mm (1/4"), 8mm (5/16") oraz 9.5mm (3/8"), lecz inne średnice są również dostępne. Zalecane rozciąganie 10% do 12%. Do przenoszenia ładunków do 9 kg/rolkę (20 lbs/rolkę).

HT (High Tension) Pasy wysokiego naprężenia (kolor niebieski, przezroczysty), twardość 85A: 

Wykonane z poliuretanu Cyclothane-B. Standardowe średnice: 4.8mm (3/16"), 5.3mm (.210"), 6mm, 6.3mm (1/4") oraz 8mm (5/16"). Zalecane rozciąganie 15% do 20%. Dostarczają ok. 30% więcej siły w prównaniu do standardowych pasów. Do przenoszenia ładunków do 11 kg/rolkę (25 lbs/rolkę).

Nowość: HEHT (Highly Elastic, High Tension) Elastyczne pasy wysokiego naprężenia (kolor czarny), twardość 88A: 

Wykonane z poliuretanu Cyclothane-C. Standardowe średnice 5.6mm (7/32"). Zalecane rozciąganie 15% do 30%. Po rozciągnięciu średnica pasa maleje i pasy te mieszczą się w rowku rolki o głębokości 5 mm (3/16"). Dostarczają od 70% do 90% więcej siły w porównaniu do stadnardowych pasów. Z uwagi na wysoką rociągliwość pasa, możliwe jest stosowanie jednego rozmiaru pasa na kilku rozstawach międzyosiowych rolek np. 75 mm i 90 mm (3" i 3,5"). Idealnie współpracują ze standardowymi i przyspieszającymi szpulkami (bez konieczności zmiany długości pasa). Wysoki współczynnik rozciągliwości zapewnia łatwą i wygodną instalację. Do przenoszenia ładunków do 18 kg/rolkę (40 lbs/rolkę).

Pasy Super Red (kolor czerwony), twardość 90A: 

Wykonane z poliuretanu Cyclothane-A. Standadrdowe średnice: 3mm, 4mm, 5mm i 6mm (1/8", 5/32", 3/16" i 1/4"). Zalecane rozciąganie od 12% do 15%. Dostarczają od 70% do 100% więcej siły w porównaniu do standardowych pasów. Pasy o średnicy 5mm (3/16") przenoszą ładunki do 16 kg/rolkę (36 lbs/rolkę). Pasy o średnicy 5.6 mm (7/32") przenoszą ładunki do 20 kg/rolkę (44 lbs/rolkę). Pasy o średnicy 6mm (1/4") przenoszą ładunki do 23 kg/rolkę (50 lbs/rolkę). Pasy Super Red są w stanie dwukrotnie zwiększyć zdolności przenośnikowe w porównaniu do pasów standardowych. Idealne zastosowanie w przenośnikach rolkowych łukowych w których potrzebna jest dodatkowa siła.

Nowość: 

Oferowany przez Dura-Belt proces zmiękczania pasów Super Red eliminuje początkową niską rociągliwość pasa, co ułatwia montaż i eliminuje konieczność „rozruchu” pasów na pustym przenośniku. Zamawiając pasy Super Red upewnij się by dodać słowo „softened” - zmiękczone. W przypadku nie stosowania procesu zmiękczania, początkowe napięcie pasa, wywierane przez pas na rolkę i szpulki jest na tyle wysokie, że zalecamy ich “rozruch” na pustym przenośniku przez kilka godzin. Spowoduje to jego zalecane rociągnięcie. Nadmierna akumulacja ładunku na przenośniku bezpośrednio po zainstalowaniu niezmiękczonego pasa Super Red, może doprowadzić do przegrzania szpulki. Poza tym pasy Super Red dostarczają również więcej napięcia na C-Klipsy, co może spowodować ich ślizganie po wale. By temu zapobiec zalecamy umieszczenie dwóch C-Klipsów po jednej stronie szpulki „w dół strumienia” biegu ładunków na przenośniku. Zobacz także, jak zapobiec ślizganiu się C-Klipsów po wale napędowym.

Rough Green 88A – pasy szorstkie (kolor zielony), twardość 88A: 

Wykonane poliuretanu Cyclothane-A. Standardowe średnice: 3mm, 4mm, 5mm and 6mm. Zalecane rociąganie od 9% do 11%. Idealne w przenośnikach pracujących z dużą prędkością ponad 1,27 m/sek (250 feet/min). Świetnie sprawdzają się w przenośnikach rolkowych łukowych, gdzie pasy często ocierają o rowki rolek, podczas gdy standardowe gładkie paski w wyniku tego mogą się przecierać. Ich szorstka, twarda powierzchnia zapewnia niższy wsółczynnik tarcia, co sprawia, że pasy z wykonane z tego materiału są odporne na uszkodzenia. Twardszy przewód pasa 88A dostarcza ok. 30 % więcej siły niż standardowy pas o twardości przewodu 83A. Ich szorstka powierzchnia, z powodu niskiego współczynnika tarcia, ma tendencję do łatwiejszego ślizgania się po rolce.

Producenci przenośników rolkowych napędzanych wałem (kolejność alfabetyczna): Automotion Conveyors, Conveyor Units, Dematic, Dyno, Hytrol, Metzgar, Omni-Metalcraft, Roach, San Fab, Sierra Conveyor, TGW-Ermanco, Webb-Styles

Polscy producenci przenośników rolkowych napędzanych wałem (kolejność alfabetyczna): Aimtech, Amsort, HKS Projekt, Intralog,
IPS Technologia, Markon, MCRS Technology, Promag Systemy, Remat, Translog Systems, Wandalex.

Jeśli szukasz najlepszych pasów napędowych do przenośników rolkowych napędzanych wałem, polegaj na pasach Dura-Belt.


Copyright © 2014 Dura-Belt, Inc. All Rights Reserved.