Biuro w Polsce, +48 512 077 201
Centrala (Stany Zjednoczone), +1 614 777 0295
Dura-Belt, Inc.
Dura-Belt Urethane Belting

Szpulki i C-Klipsy do wałów napędowych

Szpulki standardowe

- zainstalowane na wale pełnią funkcję „sprzęgła”, które będzie się „ślizgało” po wale w momencie, gdy na przenośniku dojdzie do akumulacji (zakorkowania) ładunku. Dzięki temu pasek napędowy nie będzie się przecierał. Szpulki podobnie działają w sytuacjach, gdy w wyniku nieuwagi pracownika dojdzie do zaczepienia (zaciągnięcia) jego ubrania lub włosów, przez rolki przenośnika. Dlatego też są postrzegane, jako bardziej przyjazne dla środowiska pracy. Dostępne w dwóch średnicach:
Standard – pasuje na wał o średnicy 25 mm lub 1”
Duży – pasuje na wał o średnicy 36 mm lub 1.44”

Szpulki przyspieszające

– zwiększają szybkość rolki o 44%.

Szpulki napędowe z wpustem

nie będą się „ślizgały” na wale. Zaleca się ich stosowanie w sekcjach, gdzie nie będzie akumulacji (zatorów) ładunku.

Szpulki szybkozłączne

– wykonane z wysoką precyzją. Redukują przestoje związane z wymianą standardowych szpulek, ponieważ instalacja na wale napędowym nie wymaga rozmontowywania wału. Standardowe w kolorze czerwonym. Szpulki przyspieszające dostępne w kolorze zielonym. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

C-Klipsy

instalowane na wale po obu stronach szpulki, zapobiegają przed przesuwaniem się szpulki po wale. Wykonane z twardego materiału, świetnie trzymają się wału.

Konektory

przeznaczone do połączenia i precyzyjnego odseparowania szpulek na odległość międzyosiową równą 76 mm (3 cale). Zamocowane na szpulkach i wale powodują przekazanie większej siły na rolki. Kombinacja konektorów i zwykłych szpulek może zastąpić szpulki napędowe z wpustem.

Działanie C-Klipsów:

szpulka standardowa zainstalowana na wale napędowym będzie się przesuwać zgodnie z kierunkiem ruchu przenośnika i to już od momentu uruchomienia wału. To spowoduje nadmierne naciąganie się pasa i jego ocieranie o rowki rolek i kołnierze szpulki. Z uwagi na fakt, iż odstające końce kołnierzy szpulki przesuwają się szybciej niż sam pas, pas będzie przecierany. Aby temu zapobiec, środek szpulki powinien być umiejscowiony centralnie pod środkiem rolki. Pojedynczy C-klips po obu stronach szpulki w większości przypadków zapobiega przesuwaniu się szpulki i utrzymuje ją w jednym miejscu. Jednakże w niektórych okolicznościach, C-klipsy mogą się „ślizgać” pozwalając szpulce przesunąć się zgodnie z kierunkiem ruchu przenośnika i naciągając tym samym pas. Może to mieć miejsce gdy:
1. Pas wysokiego naprężenie (HT) wywiera dodatkowy nacisk na szpulkę i C-klips
2. Wał jest nieco „niewymiarowy” np. 25 mm
W takich sytuacjach należy umieścić po 2 C-klipsy po stronie szpulki w kierunku ruchu przenośnika (patrz rysunek obok). Jeśli przenośnik pracuje w obu kierunkach, podwójne C-klipsy należy umieścić po obu stronach szpulki.

Jeśli szukasz najlepszych szpulek, szpulek szybkozłącznych, C-klipsów, polegaj na Dura-Belt.


Copyright © 2014 Dura-Belt, Inc. All Rights Reserved.